Vesti

D: KRŠENJE PROPISA U NEMAČKOJ

23.04.2018

Prema podacima nemačke Savezne kancelarije za prevoz tereta (BAG) koji su dostupni samo na zahtev medija, u 2016. godini kontrolisano je 418 hiljada teretnih vozila, od čega 162 hiljade teretnih vozila iz Nemačke (38,7 procenata) i 256 hiljada teretnih stranih vozila (61,3 procenata).

Kontrola poštovanja odredbi Uredbe (EZ) br. 561/2006 kojom su definisana pravila o vremenima upravljanja, pauza i odmora, AETR konvencije i Uredbe (EZ) br. 3820/85 je rezultirala kažnjavanjem 25.641 nemačkih vozača kamiona (6,13 procenata ukupno kontrolisanih vozača) i 20.905 stranih vozača (5 procenata ukupno kontrolisanih vozača).

7.113 vozača iz Nemačke i 6.839 stranih vozača je kažnjeno za prekršaje iz oblasti radnog vremena i odmora. Kada su u pitanju pauze, sankcionisano je 11.388 nemačkih vozača i 11.209 stranih vozača.

Za kršenje odredbi u vezi sa dnevnim odmorom sankcionisano je 10 574 nemačkih i 9.591 stranih vozača, dok je za prekršaje u vezi sa korišćenjem nedeljnog odmora sankcionisano 1.618 stranih vozača i 774 vozača iz Nemačke.

Za kršenje odredbi o korišćenju tahografa i kartica vozača sankcionisano je 55.501 nemačkih vozača i skoro dve trećine manje odnosno 31.909 stranih vozača. Za nepravilnosti u vezi tahografa kažnjeno je 5.303 vozača iz Nemačke i 4.687 stranih vozača.

Mediji koji su objavili ove podatke ističu da ne čudi činjenica da izveštaji nisu objavljeni s obzirom da je objavljivanje statistike o prekršajima za 2015. godinu na zvaničnoj veb stranici BAGa izazvala burne reakcije u nemačkoj transportnoj industriji. Takođe, mediji ocenjuju da statistike o prekršajima zapravo otkrivaju da su mere Brisela koje podrazumevaju donošenje propisa u cilju borbe protiv nelojalne konkurencije (minimalne cene rada) koju predstavljaju transportne kompanije iz centralne i istočne Evrope zapravo zasnovane na lažnim argumentima.